2010. szeptember 13., hétfő

Kockás táska tutorial

Íme a beígért leírás a kockás táska elkészítéséről. Igyekszem érthető lenni, de ne feledjétek, hogy saját kútfőből varrok.

Először kiszabtam a hozzávalókat: eleje anyagból 2x, vetexből 2x, külső zseb, táska füle, belső zseb anyagból, bélésen található a táska anyagából készült csík (mágneskapocs rögzítése céljából) 2x, hozzá vetex, bélésanyag egy darabban
Ezután a bélés anyagából szabtan kettő csíkot a virágnak. Egy jó széleset és hosszút, a másik kicsit keskenyebb és rövidebb. Mindkettőt félbehajtottam hosszában és levarrtam, hagyva egy kis rést a kifordításhoz.

Kifordítás után beráncoltam mind a kettőt, és egymásra öltöttem őket. Kész is a virág!

 
Kerestem hozzá egy piros gombot, az lesz a virág közepe.

A külső zseb felső szélét szintén a bélésanyagból szabott pánttal szegtem be. Jó szélesre sikeredett, de így még jobban díszít. Hozzágombostűztem a zsebhez és két helyen letűztem.

Mikor ezzel kész voltam, a gomb segítségével rögzítettem a virágot e zsebre.

Elkezdem a darabokat vetex-el bevasalni. A textilvetexet vasalás előtt bevizeztem (beavattam), hogy később a mosásnál már ne menjen össze.

Fogtam a bélést és a két felső széléhez hozzátűztem a két táskaanyag csíkot. A varrásszélességet letűztem.

Így néz ki a bélés kiterítve:

A zsebet ráillesztettem a táska elejére, majd színt a színre fordítva körbevarrtam.


Ezután  sarkánál 3 cm-t kimérve elkészítettem a mélységét adó varrást mind a két oldalon.
Kifordítom és kész a táska külső része.
A táska fülét hosszában kettéhajtom, levarrom majd kifordítom. A varrást közpépre igazítom és a két szélét letűzöm.


A belsőn zseb felső oldalát duplán visszahajtom, letűzöm. A többi három oldalt eltisztázom és kb 1 cm szélesen letűzöm. Ezután rágombostűzöm a bélésre és körbevarrom. Mivel ez egy nagyobb zseb volt, középen kettéosztottam.

A bélés hátoldalán kijelölöm a mágneskapocs helyét, szikével kivágom majd rögzítem a kapcsokat.


A bélést összeillesztem és körbevarrom. Az oldalán hagyok egy nyílást ahol majd ki tudom fordítani.


A sarkoknál itt is megcsinálom a varrásokat. Mivel alul nincs varrása, egy gombostűt szúrok bele, hogy legyen mihez illeszteni.

Ha ezzel is kész vagyok, színt a színre fordítva összeillesztem a külső és belső részt. Ne felejtsük a táska fülét is beilleszteni. Talpszélesen összevarrom, a füleknél duplán átmegyek rajta.


A bélésen hagyott nyíláson keresztül kifordítom.

A nyílást bevarrom. Beigazítom a bélést majd a táska száját letűzöm.

És kész is a táska. Remélem hasznosnak találtátok a leírást.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése